Sreda, Jul 28, 2010

Google optimizacija sajta za pretrazivace, prirucnik za pocetnike (3)

Upotreba opisnih ("description") meta tag-ova.

Opisni meta tag (description meta tag) stranice sumira ukratko Google-u i drugim pretraživačima o čemu je stranica. Dok naslov stranice može da bude par reči ili fraza opisni meta tag je rečenica ili dve, pa čak i kratki paragraf. Google Webmaster Tools pruža korisnu sekciju analize sadržaja (content analysis section) koja će vam reći o svim opisnim meta tagovima da li su prekratki, predugi ili duplirani puno puta (istu informaciju pruža za title tagove) Isto kao i title tag, opisni meta tag je postavljen u head tagu vašeg HTML doukmenta.


Opisni meta tagovi (description meta tags) su važni zato što Google može da ih koristi kao odlomke (snippets) vaše stranice koje pokazuje u rezultatima pretrage. Primetite ovde da kažemo “može” zato što google takođe može da izabere da upotrebi relevantnu sekciju vidljivog teksta vaše stranice ukoliko vrši dobar posao sa korisničkim upitom.

Dodavanje opisnih meta tagova za svaku vašu stranicu je svakako dobra praksa u slučaju da google ne može da pronađe dobru selekciju iz teksta da upotrebi u odlomku.

Odlomci se pojavljuju ispod naslova (title) stranice i iznad URL-a stranice u rezultatima pretrage

Reči u odlomku tj snippet-u su boldovane ukoliko se pojavljuju u korisnickom upitu. Ovo daje korisniku predstavu da li sadržaj stranice odgovara onome za čime on traga.


Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Dobre metode za opisne meta tagove (description meta tags):

Precizno sumirajte sadržaj strane – Napišite opis koji će istovremeno i da informiše i da zainteresuje korisnike kada vide vaš opisni meta tag u obliku odlomka u rezultatu pretrage.

Izbegavajte:

• pisanje opisnog meta taga koji nema veze sa sadržajem stranice.

&

Dodaj komentar

Dodaj komentar





Zapamti me