Sreda, Jul 28, 2010
Google optimizacija sajta za pretraživače, priručnik za početnike. (2)
Kreiranje jedinstvenih, preciznih naslova strana
Tag naslova (title tag) govori podjednako i korisnicima i pretraživačima koja je tema stranice. Ovaj title trebao bi biti postavljen u okviru head taga HTML dokumenta. Idealno bi bilo kada biste kreirali jedinstveni naslov za svaku stranu na vasem sajtu.
Ukoliko se vaš dokument pojavljuje na strani sa rezultatima pretrage (search results page) sadržaj title tag-a se onda uobičajeno pojavljuje u prvoj liniji rezultata. Reči u naslovu su boldovane ukoliko se sadrze u upitu korisnika pretraživača. To pomaže korisniku da prepozna da li je strana relevantna njegovoj pretrazi. Naslov vase homepage stranice može da sadrži ime važeg sajta/biznisa i takođe druge deliće važnih informacija poput fizičke lokacije biznisa ili možda par glavnih fokusa i ponuda. Naslovi dubljiih (daljih) stranica na vašem sajtu bi trebalo da precizno opisuje fokus konkretne strane i takođe može da sadrži ime vašeg sajta ili biznisa.
Dobre metode za tagove naslova:
Precizno opišite sadržaj strane – Izaberite naslov koji efektivno komunicira sa temom sadržaja
Izbegavajte:
• biranje naslova koji nema veze sa sadržajem strane.
• upotrebu default i nepreciznih naslova poput "Untitled" or "New Page 1"
Kreirajte jedinstven naslov za svaku stranicu – Idealno, svaka od vaših stranica bi trebalo da ima jedinstven tag naslova (title tag) koji pomaže Googlu da razazna po čemu se ta stranica razlikuje od ostalih na vašem sajtu.
Izbegavajte:
• upotrebu jednog istog title tag-a kroz sve strane vašeg sajta ili kroz veću grupu strana.
Upotrebljavajte, kratke precizne i opisne naslove- Naslovi mogu da budu i kratki i informativni istovremeno. Ukoliko je naslov previše dugačak Google će prikazati samo jedan njegov deo u rezultatima pretrage.
Izbegavajte:
• upotrebu previse dugackih naslova koji nisu od pomoći korisnicima.
• ubacivanje previse nepotrebnih ključnih reči (keywords) u vaš title tag.
Dodao bih samo da pre nego sto se odlucite za kljucne reci pogledate google adwords alat. Ovaj alat pokzuje kolika je konkurencija na datim kljucnim recima i daje predloge slicnih reci,gde se mogu naci one sa manjom konkurencijom.



